تحولات لبنان و فلسطین

جمعی از مدیران خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و فعالان رسانه از پروژه‎های عمرانی و «رواق خدمت» حرم مطهر رضوی بازدید کردند.

بازدید مدیران رسانه‌های جمعی از پروژه‌های عمرانی و «رواق خدمت» حرم مطهر رضوی

در این بازدید، جمعی از اصحاب رسانه ضمن توفیق زیارت حرم علی بن موسی‌الرضا (ع)، از مراحل پیشرفت پروژه رواق زیر سطحی بست شیخ بهایی و رواق امیرالمؤمنین (ع) دیدن کردند و با حضور در نمایشگاه «رواق خدمت» با فعالیت‌ بخش‎های مختلف درمانی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی آستان قدس رضوی آشنا شدند.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در این جمع با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجموعه آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف گفت: آستان قدس رضوی در 4 حوزه حرم مطهر رضوی، سازمان علمی و فرهنگی، بنیاد کرامت رضوی و بنیاد بهره‌وری موقوفات مشغول فعالیت است.
 

آستان قدس رضوی زنجیره آموزشی محکمی را تشکیل داده است
محسن هوشمند تصریح کرد: آستان قدس رضوی توجه ویژه‌ای به موضوعات علمی و فرهنگی داشته و از همین رو تمام اجزا و ارکان فرهنگی، هنری، علمی و آموزشی این نهاد ذیل سازمان علمی و فرهنگی حرکت منسجمی را در راستای تحقق چشم‌انداز مطلوب آستان قدس رضوی باهدف ترویج اهداف و آرمان‌های انقلاب دنبال می‌کند.
وی ادامه داد: آستان قدس رضوی از مهدکودک تا دانشگاه ظرفیت آموزشی دارد و زنجیره آموزشی محکمی را تشکیل داده است که مهدالرضا (ع)، مدارس امام رضا (ع)، دانشگاه امام رضا (ع) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی، از این جمله‌اند.
هوشمند در ادامه، کادرسازی و معرفت‌افزایی جوانان ذیل مؤسسه جوانان، انتشار آثار فاخر و هنری توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی، به نشر و مؤسسه آفرینش‌های هنری، برگزاری همایش‌های بین‌المللی امام رضا (ع) و گفت‌وگوی ادیان، برگزاری جشنواره هنری و... را از دیگر فعالیت‌های مؤسسات وابسته به سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ذکر کرد.
وی همچنین به برخی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه اجتماعی ذیل بنیاد کرامت رضوی، اشاره کرد و خدمات این حوزه را حمایت از محرومان و نیازمندان، توسعه اماکن اقامتی برای اقشار ضعیف و متوسط، گسترش مجتمع‌های رفاهی و میان راهی، تربیت‌بدنی و رشد استعدادها، توسعه مفهوم خدمت و ارتقای شبکه خادم‌یاری و خدمت به مجاوران حضرت رضا (ع) و... برشمرد.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، همچنین با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی که تحت عنوان بنیاد بهره‌وری  موقوفات آستان قدس رضوی است، یادآور شد: این بنیاد باهدف ارتقای بهره‌وری و تأمین منابع مالی پایدار برای انجام رسالت‌های آستان قدس رضوی، مدیریت بهینه و بهره‌ور شرکت‌ها و مؤسسات تابعه و وابسته به آستان قدس رضوی در حوزه‌های صنایع غذایی و کشاورزی، عمران، سلامت، سرمایه‌گذاری، خدمات و صنعت را در کنار مدیریت بهینه و بهره‌وری و حفاظت و صیانت از موقوفات حضرت رضا (ع) بر عهده دارد.
 

پروژه‌های آستان قدس رضوی مایه مباهات و شگفتی است

مدیرعامل خبرگزاری فارس در حاشیه این بازدیدها گفت: امروز در این بازدید شاهد حجم عملیات‌های بزرگ و پروژه‌های شگفت‌انگیزی بودیم که همراه با پیچیدگی‌های خاص و منحصربه‌فردی در حال اجراست.
 پیام تیرانداز ابراز کرد: جای شگفتی است مردم در حال زیارت روزمره خود در حرم مطهر هستند و لایه‌های مختلف پروژه در حال انجام است که مایه مباهات و شگفتی است. 
وی تصریح کرد: مأموریت ذاتی اصحاب رسانه این است که پیشرفت‌ها و اتفاقات بزرگی که پس از انقلاب و به‌ویژه در سال‌های اخیر رخ‌داده است را به مردم معرفی کنند.
 

معرفی پروژه‌ها و اقدامات حرم مطهر وظیفه اصحاب رسانه است

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم نیز گفت: امروز در بازدید از مراحل جدید احداث صحن و رواق امیرالمؤمنین (ع) حرم مطهر، شاهد اتفاقات بزرگی بودیم.
قلی‌زاده تصریح کرد: کلیه اقدامات در راستای رفاه حال و تسهیل زیارت زائران بارگاه نورانی ثامن‌الحجج (ع) در حال انجام است و وظیفه ما این است که اقدامات بزرگ را به‌صورت شایسته‌ای به سمع و نظر همگان برسانیم.
وی افزود: ما رسانه‌های جبهه انقلاب به‌عنوان خادمان رسانه‌ای حضرت رضا (ع) وظیفه داریم  پروژه‌های بزرگ حرم مطهر را شناسایی و معرفی کنیم.
 

نمایشگاه هدفمند و خلاقانه «رواق خدمت»

مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان، نیز در حاشیه بازدید از پروژه عمرانی صحن جمهوری و زیر سطحی بست شیخ بهایی گفت: از نزدیک شاهد سختی‌ها و دشواری‌های این اقدامات بودیم، در حین انجام این پروژه‌ها زائران در حال زیارت هستند و هم زمان، فراهم‌آوردن شرایطی ایمن برای زیارت و انجام پروژه‌هایی سنگین، کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است.
ایمان جانی، تصریح کرد: نمایشگاه رواق خدمت نیز در مقایسه با سال‌های گذشته، بسیار هدفمندتر و خلاقانه‌تر ارائه شده است و مخاطب رابا فعالیت‌های مختلف این مجموعه مقدس آشنا می‌کند.
عضو تحریریه روزنامه رسالت نیز در این بازدید گفت: امروز با یکی از سازه‌های شاهکار جهان آشنا شدیم، در واقع در عمق 20 متری اتفاقاتی توسط مهندسین، تکنسین‌ها و کارگران ایرانی در حال انجام است که افتتاح آن موجب شگفتی و بهت جهانیان خواهد شد. 
محمدکاظم انبار لویی با اشاره به این‌که توسعه حرم مطهر رضوی در مقایسه با پیش از انقلاب قابل‌مقایسه نیست، گفت: سالانه بیش از 30 میلیلون زائر به مشهدمقدس مشرف می‌شوند که باید از امکانات وسیعی برخوردار باشند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.